کلیاتی درباره برخی انواع جدید ” آبنما “

پرده آبی
27

ما در ” دکوراسیون بهفرم ” پیشتر نیز یادداشتهای متعددی درباره استفاده از ” آب ” در دکوراسیون داخلی ساختمان منتشر کرده ایم. در آن یادداشتهای ” دکوراسیون بهفرم ” از جمله به این نکته اشاره شده که آب, علیرغم زیبائی بی اندازه و بیشمار ویژگیهای دکوراتیو صوتی و بصری, میتواند باعث مشکلات بسیاری در معماری, از جمله در مساله مهم ایزولاسیون گردد.

اما به هر جهت گفته اند هر که طاووس خواهد, جور هندوستان باید کشید ! لذا علیرغم تمام این مشکلات, استفاده از زیبائی, زمزمه و . . . منظره آب در دکوراسیون داخلی ساختمان, کماکان رو به گسترش است.

از این نوع ” آبنما ” میتوان هم در حیاط منازل, لابی یا . . . پذیرائی استفاده کرد !

از نمونه های نسبتاٌ تازه در این زمینه, انواع ” آبشار شیشه ای ” و . . . ” پرده آبی ” است که هم در حیاط منازل, لابی و پذیرائی استفاده میشود. در طراحی برخی انواع این ” آبنما ” از موزیک نیز استفاده میشود که تماشای آنرا دوچندان زیبا و دلفریب می نماید !

از آنجا که در این نوع ” آبنما ” از لوله های شیشه ای استفاده میشود, میتوان آنها را بگونه ای طراحی کرد که علاوه بر بازی نور, گرافیک آبنما هم بینهایت تنوع و زیبائی داشته باشد.

از آنجا که این ” آبنما ” از نظر سازه مستقل بوده و به جائی متکی یا وابسته نیست, از آن میتوان بعنوان پارتیشن هم بهره برد که ضمن ایجاد حریم, زیبائی خاصی نیز به فضاهای از هم جدا شده میدهد.

زیبائی این نوع از ” آبنما ” زمانی بیشتر بچشم می آید که همراه با طراحی و جانمائی مناسب باشد. به این ترتیب در استفاده از انواع ” پرده آبی ” و . . . ” آبشار شیشه ای ” نیز بهتر آنست که ” اندازه نگه داریم ! “

از آنجا که لوله های شیشه ای مورد استفاده در این ” آبنما ” را میتوان هم بصورت افقی, عمودی یا . . . مورب قرار داد, منظره کلی ” آبنما ” میتواند شامل نمایش حرکت انواع حباب یا . . . امواجی باشد که همراه با نورپردازی مناسب, فوق العاده دلپذیر و مایه آرامش است !

استفاده افقی, عمودی یا . . . مورب از لوله های شیشه ای در این نوع آبنما امکانات بیشماری برای نمایش انواع حرکتهای آبی دکوراتیو فراهم میکند !

در این یادداشت ” دکوراسیون بهفرم ” که به توصیف کلی این گونه از ” آبنما ” اختصاص داشت, مجال آن نیست که به مباحث فنی مربوط بپردازیم. سخن در این باره و نیز دیگر مسائل مرتبط را ما در ” دکوراسیون بهفرم ” به فرصتهای مناسب در آینده موکول می کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.