جان سختی کاغذ در عصر اینترنت !

افسانه سیزیف
310

شاید در سایت فنی – تخصصی  ” دکوراسیون بهفرم ” چندان نتوان به دیگر ابعاد این موضوع پرداخت. اما بنظر میرسد تامل درباره تحولات این کسب و کار میتواند برای دست اندرکاران رشته های گوناگون دکوراسیون داخلی ساختمان نیز آموزنده باشد. سخن از تغییراتی می باشد که اینترنت, لاجرم بر رسانه های چاپی گذاشته است.

در این جنگ, پیروزی با کیست ؟

مقاله پیوست نقل از شماره 7 دسامبر 2023 روزنامه ” آتش ” چاپ تورنتو است که روزنامه جامعه ( community ) فارسی زبانان کانادا می باشد. در این مقاله, طبق معمول این نشریه باختصار به این موضوع پرداخته شده که چگونه نسخه چاپی مجله Digest  Reader’s در کانادا پس از 76 سال انتشار, بجهت نداشتن آگهی تعطيل میشود.

عنوان یادداشت ” دکوراسیون بهفرم ” از آن جهت ” جان سختی کاغذ ” است که علیرغم تمام این مسائل, هنوز هم رسانه های چاپی بازار خودشان را دارند. این ” جان سختی ” را در دوام بسیاری از مدلهای کلاسیک و نیمه کلاسیک, از جمله در بسیاری از شاخه های دکوراسیون داخلی ساختمان, از جمله مبلمان, پرده, رنگ و غیره میتوان دید.

سخن بر سر آن نیست که همه باید تمام عنان و اختیار خود را بدست ” بازار ” و ” مُد روز ” بسپارند. سخن از اهمیت هوشیاری و دانش روز است.

بعنوان نمونه میتوان از ” روزنامه شرق ” و ” مجله فیلم امروز ” نام برد که ضمن ادامه جدی کار در حوزه چاپ, کاملا فعالانه در فضای مجازی نیز حضور داشته و تولید محتوی می کنند. به این ترتیب کانال تلگرامی بسیار جذاب این دو رسانه, نه تنها هیچ خللی در کسب و کار نسخه چاپی روزنامه و مجله ایجاد نکرده, بلکه باعث جلب مشتری های بیشتر برایشان میشود.

کسب و کارها – از جمله در زمینه های گوناگون دکوراسیون داخلی ساختمان – نیز نظیر هر موجود زنده, دائماٌ دستخوش تغییر و تحول اند. این تحولات الزاماٌ همیشه هم مثبت نیست. در تاریخ حیات زمین, بسیاری موجودات بوده اند که امروز دیگر هیچ نشانی از آنها نیست. صاحب این قلم در ” دکوراسیون بهفرم ” در جایگاهی نیست که بدین پرسش بپردازد که آیا این اتفاق ها همه محتوم بوده است یا نه ؟

افسانه سیزیف از آنجهت باقیست و نقل ایام خواهد بود که نشانه تسلیم در برابر شدائد نیست !

اما همینقدر میداند که در مقابل تحولات نه باید ایستاد و نه یکسره تسلیم شد. تجربه نشان داده که با شناخت دقیق و عمیق از هر شرایط تازه, میتوان از آن تغییر فرصتی برای پیشرفت – از جمله در انواع کسب و کار مرتبط با دکوراسیون داخلی ساختمان – فراهم کرد ! ؟

ما در ” دکوراسیون بهفرم ” در این باره باز هم در فرصتهای مناسب آینده گفتگو خواهیم کرد. فعلا بگذار سخن کوتاه کرده و باتفاق مقاله ” آتش ” را مرور کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.